Partnerzy portalu:

AktualnościDanone wprowadza innowacyjny program „Partner for Growth” w celu wzmocnienia współpracy z...

Danone wprowadza innowacyjny program „Partner for Growth” w celu wzmocnienia współpracy z dostawcami

Opublikowane:

Danone, znana międzynarodowa firma za markami takimi jak Activia i Evian, uruchomiła nową inicjatywę zwaną „Programem Globalnego Partnerstwa Strategicznego”. Celem programu jest zacieśnienie relacji z dostawcami, start-upami oraz instytucjami akademickimi.

Krok ten jest reakcją na obserwowane trendy konsumenckie, które, jak twierdzi firma, otwierają nowe możliwości rozwoju zarówno dla Danone, jak i dla jej partnerów. Kluczem jest odejście od prostych relacji transakcyjnych w kierunku bardziej zintegrowanej współpracy.

Kluczem jest odejście od prostych relacji transakcyjnych w kierunku bardziej zintegrowanej współpracy

Pierwszym etapem tej inicjatywy było podpisanie wspólnego planu rozwoju z duńskim producentem składników, firmą Chr. Hansen. Wspólnie będą oni dążyć do przyspieszenia innowacji w kategorii produktów roślinnych i mlecznych. Wykorzystają w tym celu wiodące technologie i kolekcje kultur obu firm.

Równolegle do tego, Danone zapowiedział podpisanie umów z trzema nowymi dostawcami, z planem potrojenia tej liczby do końca roku. Ponadto, oddział korporacyjny firmy – Danone Manifesto Ventures – będzie aktywnie angażowany w program, pomagając w wprowadzaniu na rynek nowych, obiecujących marek i koncepcji.

Program „Partner for Growth” oparty jest na czterech strategicznych filarach, mających na celu wykorzystanie postępów naukowych i technologicznych, zwłaszcza w obszarach składników, rolnictwa, procesów i opakowań. Dodatkowo program będzie promować technologie i najlepsze praktyki służące poprawie wydajności, redukcji odpadów i optymalizacji logistyki.

Vikram Agarwal, który dołączył do firmy w zeszłym roku jako dyrektor operacyjny, podkreślił, że program ten to nowe podejście do współpracy z partnerami, skoncentrowane na długoterminowym, zrównoważonym rozwoju.

Wyniki finansowe Danone z pierwszej połowy 2023 roku również były obiecujące, z 6,3% wzrostem sprzedaży, osiągając wartość 14,17 miliarda euro. Firma prognozuje dalszy wzrost sprzedaży na poziomie 4-6% w bieżącym roku.

Kluczem do sukcesu dla Danone jest innowacyjność i adaptacja do zmieniających się potrzeb rynku. Wprowadzenie programu „Partner for Growth” jest kolejnym krokiem w kierunku osiągnięcia tych celów.

Udostępnij ten artykuł

spot_imgspot_img

Najczęściej czytane

Więcej podobnych

Szwajcaria wprowadza kontrowersyjne etykiety dobrostanu zwierząt – nowe wyzwanie dla eksporterów żywności

Od 2026 roku w Szwajcarii obowiązywać będą nowe przepisy,...

Mlekovita z prestiżowym Złotym Laurem ReThink Packaging 2025

Grupa Mlekovita została uhonorowana Złotym Laurem w Konkursie ReThink...

Ceny mleka i produktów mleczarskich w UE i na świecie – najnowsze dane z czerwca 2025

Świeże dane z europejskiego i światowego rynku mleczarskiego pokazują...

Węgry zakazują importu mięsa z Polski

Od piątku na Węgrzech obowiązuje zakaz importu bydła, trzody...