Warszawskie Bistro Bursztynowa stało się miejscem ważnego wydarzenia w dziedzinie edukacji zdrowotnej dzieci – konferencji prasowej Polskiej Izby Mleka, poświęconej kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”. Program ten, mający na celu promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, cieszy się rosnącym zainteresowaniem i wsparciem ze strony władz.
7 grudnia 2023 roku, w Warszawskim Bistro Bursztynowa odbyła się konferencja prasowa Polskiej Izby Mleka, która zainaugurowała kolejny etap kampanii edukacyjnej „Mamy kota na punkcie mleka”. Celem tej inicjatywy jest promocja zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ze szczególnym naciskiem na korzyści płynące z codziennego spożywania mleka i jego przetworów.
Dynamiczny rozwój programu
Program, od stycznia do listopada 2023 roku, zyskał patronat Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Jego działania edukacyjne, przedstawione podczas konferencji, obejmowały szereg inicjatyw. W tym okresie, Polska Izba Mleka z sukcesem zaimplementowała nową stronę internetową oraz aplikację, stanowiącą platformę komunikacyjną między organizatorami a nauczycielami. Realizowano także dystrybucję bezpłatnych materiałów edukacyjnych, organizowano spotkania z Mlecznymi Bohaterami oraz różnorodne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Stworzono również film instruktażowy dla nauczycieli, prezentowany na targach edukacyjnych.
Rekordowa popularność programu
Ponadto, program zanotował rekordowe zainteresowanie – dołączyło do niego ponad 400 placówek, co przekłada się na ponad 31 000 aktywnych uczestników, bijąc tym samym rekordy lat poprzednich.
Podczas konferencji dr Irena Białokoz-Kalinowska, ekspertka programu, alergolog, pediatra i lekarka rodzina, wygłosiła prelekcję na temat wpływu mleka na funkcjonowanie jelit i mózgu. Prezentacja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem i wywołała żywą dyskusję wśród uczestników.
Spotkanie było również okazją do nawiązania dialogu i wymiany poglądów. Uczestnicy mieli możliwość nie tylko wysłuchania wykładu, ale również aktywnego uczestnictwa w dyskusji. Organizatorzy zadbali o przyjazną atmosferę, oferując gościom upominki oraz poczęstunek.
Więcej informacji o programie, korzyściach płynących ze spożycia mleka i produktów mlecznych, można znaleźć na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na Facebooku. Program finansowany jest z Funduszu Promocji Mleka i realizowany przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Zobacz także: Tomasz Podolski nowym Dyrektorem Sprzedaży w Hochland Polska