Partnerzy portalu:

AktualnościFonterra rozszerza swoją obecność w Europie dzięki strategicznej produkcji mleczarskiej

Fonterra rozszerza swoją obecność w Europie dzięki strategicznej produkcji mleczarskiej

Opublikowane:

Nowozelandzka spółdzielnia mleczarska umacnia swoją pozycję na europejskim rynku poprzez innowacyjne inwestycje w nowoczesne zakłady produkcyjne w Holandii.

Fonterra, czołowy gracz w globalnej branży mleczarskiej z siedzibą w Nowej Zelandii, rozszerza swoje działania w Europie dzięki najnowocześniejszemu zakładowi mleczarskiemu zlokalizowanemu w Heerenveen, na obrzeżach Amsterdamu. Fabryka ta, jedyna tego rodzaju na kontynencie europejskim dla Fonterry, koncentruje się na produkcji wysokowartościowych produktów mlecznych, co wpisuje się w strategię firmy, polegającą na rozwoju międzynarodowej produkcji o wartości dodanej.

Optymalizacja procesów produkcji mleczarskiej

Zakład w Heerenveen powstał w 2014 roku w ramach spółki joint venture, w której Fonterra ma 50% udziałów, z holenderskim producentem sera, firmą A-Ware. Partnerstwo to umożliwia optymalizację procesów produkcji mleczarskiej, w szczególności poprzez efektywne wykorzystanie nadmiaru serwatki, powstającej podczas produkcji serów. W ramach współpracy A-Ware dostarcza mleko oraz zajmuje się logistyką, podczas gdy Fonterra przekształca serwatkę w wysoko cenione proszki białkowe i produkty laktozowe, które znajdują szerokie zastosowanie na rynku europejskim.

Callum Lott, menedżer Fonterry ds. strategii handlowej, zrównoważonego rozwoju i spraw interesariuszy na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, podkreśla znaczenie tej współpracy. „Dzięki tej kooperacji możemy skutecznie wykorzystywać lokalne łańcuchy dostaw i możliwości przetwórcze naszego partnera, maksymalizując przy tym wartość produktów ubocznych procesu produkcji sera” – powiedział Lott.

Globalna obecność Fonterry oraz dywersyfikacja produktów kluczowymi elementami strategii

Oprócz produktów serwatkowych, spółka joint venture produkuje również śmietankę UHT, która trafia głównie na rynki azjatyckie, w tym do Chin i krajów Azji Południowo-Wschodniej. Globalna obecność Fonterry oraz dywersyfikacja produktów są kluczowymi elementami jej strategii, pozwalającymi na zaspokajanie potrzeb klientów z różnych części świata.

Biuro regionalne Fonterry, zlokalizowane w Amsterdamie i zatrudniające 67 specjalistów, odgrywa centralną rolę w koordynowaniu operacji na rynku europejskim oraz wspieraniu ekspansji firmy w tej części świata. Działania te wpisują się w szerszą strategię Fonterry, która dąży do wzmocnienia swojej pozycji na międzynarodowych rynkach poprzez oferowanie produktów o wysokiej wartości dodanej.

Dzięki nowym inwestycjom oraz strategicznym partnerstwom, Fonterra z powodzeniem buduje swoją obecność w Europie, jednocześnie umacniając swoją globalną pozycję w branży mleczarskiej.

Zobacz także: Kryzys amerykańskich gospodarstw mlecznych: Zrównoważony rozwój i ceny na zakręcie

ŹródłoDairyNews

Udostępnij ten artykuł

spot_imgspot_img

Najczęściej czytane

Więcej podobnych

Rynek mleka w UE: ceny serów lekko w dół, mleko nadal drożeje

W lutym 2025 roku średnia cena mleka w Unii...

Pryszczyca: Polska gotowa na każdy scenariusz – najnowsze informacje z MRiRW

Mimo że w Polsce nie odnotowano przypadków pryszczycy, Ministerstwo...

​Zalecenia PIM w związku z zagrożeniem pryszczycą: Jak chronić gospodarstwa mleczne?

W obliczu realnego zagrożenia pryszczycą, Polska Izba Mleka (PIM)...

Pryszczyca 2025 – Co musisz wiedzieć? Aktualizacja działań prewencyjnych na Podkarpaciu

Zagrożenie pryszczycą nie słabnie. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi...