Rok temu w Albert Heijn i supermarketach organicznych wprowadzono mleko o nazwie „Kalverliefde”. Sieć supermarketów Plus oferuje teraz na swoich półkach także różnorodne produkty mleczne.
Sprzedaż mleka Calf Love rośnie dzięki ekspansji na Plus, co oznacza również, że od czasu jej wprowadzenia na rynek w zeszłym roku do marki dołączyło także więcej hodowców bydła.
W zeszłym roku marka została wprowadzona na rynek dzięki trzem biodynamicznym producentom mleka i od tego czasu dołączyła do niej dwóch kolejnych producentów mleka.
Marka Kalverliefde została założona przez Janinę van der Drift w celu kreowania popytu na mleko od krów utrzymywanych z cielętami.
Gdyby rolnicy otrzymywali realne płatności za to mleko, umożliwienie cielętom spacerów z matkami byłoby dla wielu hodowców bardziej atrakcyjne
„Gdyby rolnicy otrzymywali realne płatności za to mleko, umożliwienie cielętom spacerów z matkami byłoby dla wielu hodowców bardziej atrakcyjne” – powiedział Van der Drift podczas premiery marki w zeszłym roku.
Producenci mleka połączyli teraz siły, zdając sobie sprawę, że konsumenci są skłonni płacić więcej za mleko od krów chodzących z cielętami niż pozyskiwanego tradycyjnie.
„W porównaniu z ogromną ilością mleka sprzedawanego w Holandii jesteśmy bardzo małym graczem.Ale fakt, że Plus przechowuje także nasze mleko na zimnych półkach, oznacza, że jesteśmy widziani.” Litr mleka Kalverliefde kosztuje o euro więcej niż zwykłe mleko.
Cielęta producentów mleka spędzają więcej czasu u krów, łącznie od jednego do trzech miesięcy niezależnie od płci.