W drugim kwartale 2024 roku, Grupa Mlekovita, lider na rynku mleczarskim w Europie Środkowo-Wschodniej, umacnia swoją pozycję, włączając do swojej struktury Spółdzielnię Mleczarską „KaMos” z Kamiennej Góry. Ta strategiczna konsolidacja zwiększa liczbę zakładów produkcyjnych Grupy do 26.
Grupa Mlekovita, znana z konsekwentnego wzmacniania swojej pozycji na rynku krajowym i międzynarodowym, zainaugurowała drugi kwartał 2024 roku przejmując Spółdzielnię Mleczarską „KaMos”. Ta decyzja została poparta przez Zebrania Przedstawicieli Członków obu spółdzielni, co świadczy o wspólnym dążeniu do rozwoju i stabilizacji rynku.
Prezes Grupy Mlekovita, Dariusz Sapiński, podkreślił znaczenie tej integracji: „Aktualna sytuacja na rynku mleczarskim jest trudna, a stopniowa koncentracja produkcji i przetwórstwa powodują, że sektor mleczarski potrzebuje przekształceń bardziej niż kiedykolwiek. Ta obecnie realizowana na Dolnym Śląsku umożliwia dalsze nieprzerwane działanie zakładu w Kamiennej Górze, w tym zapewnienie odbioru surowca od producentów mleka”.
Z kolei „KaMos”, będąca małą spółdzielnią o 80-letniej historii, znana z produkcji sera z przerostem błękitnej pleśni, dzięki tej konsolidacji zyskuje dostęp do ogólnopolskiego rynku zbytu. „Połączenie z Grupą Mlekovita pozwoli na optymalizację kosztów produkcji i logistyki. Zwiększy również aktywność produktową mleczarni, ponieważ SM „KaMos” dzięki Mlekovicie zyska rynek zbytu w skali ogólnopolskiej, upowszechniając znane i lubiane regionalnie produkty,” informuje Mlekovita.
Dodatkowo, przewidziana jest modernizacja zakładu, co nie tylko wpłynie na stabilizację zatrudnienia i produkcji, ale także naturalnie przełoży się na zapotrzebowanie na surowiec od lokalnych dostawców. Prezes SM „KaMos” w liście do Dariusza Sapińskiego wyraził wdzięczność za proces integracji, zaznaczając, że „rolnicy z ziemi sudeckiej dostrzegają wymogi czasów i dokonany proces integracyjny przyjmują wdzięcznością”.
Mlekovita, będąca obecnie firmą o zasięgu globalnym, z własnymi komplementarnymi podmiotami włączając 25 zakładów produkcyjnych, 35 hurtowni i 147 sklepów firmowych, potwierdza swój status jako jednego z najważniejszych graczy na światowym rynku mleczarskim.
Zobacz także: Prezes Mlekovity wskazuje na kluczowe czynniki pobudzenia popytu wewnętrznego w polskim mleczarstwie