Partnerzy portalu:

WydarzeniaSery Serenada i Skarby Serowara Teraz Dostępne w Najlepszych Sklepach w Shanghaju

Sery Serenada i Skarby Serowara Teraz Dostępne w Najlepszych Sklepach w Shanghaju

Opublikowane:

Wraz z rosnącą popularnością zachodnich potraw w Chinach, takich jak pizza, spaghetti czy kanapki, rośnie również zapotrzebowanie na sery żółte, które jeszcze kilkanaście lat temu były w tamtym regionie świata nieznane. Dziś, w prestiżowych dzielnicach i sklepach z importowaną żywnością w Shanghaju, można kupić polskie sery Serenada i Skarby Serowara ze Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

w Shanghaju, można kupić polskie sery Serenada i Skarby Serowara ze Spółdzielczej Mleczarni Spomlek

Journey Spomlek z Radzynia Podlaskiego w eksporcie serów dojrzewających rozpoczął się wiele lat temu od udziału w prestiżowych targach SIAL w Szanghaju – trzeciej co do wielkości imprezy tego rodzaju na świecie i pierwszej w Azji. Jak mówi Emilia Musikowska, Export Manager z SM Spomlek, planowane jest uczestnictwo w targach w kolejnych latach, gdyż chiński rynek jest jeszcze otwarty na polskie przedsiębiorstwa mleczarskie.

Pierwsze polskie sery popłynęły do Chin w 2019 roku i zostały bardzo dobrze przyjęte. Wysokie wymagania chińskich konsumentów, którzy zwracają uwagę na jakość, wartość odżywczą i bezpieczeństwo żywności, zostały spełnione przez markę Serenada. Dzięki pracy działu eksportu oraz wyłącznego dystrybutora, sery te dostępne są teraz w różnych regionach Chin.

W Chinach sery są towarem drogim, z dominacją serów żółtych takich jak gouda, edam, cheddar i mozzarella. Ilość serów dojrzewających na półkach jest jeszcze mała, ale w trendzie rosnącym. Spomlek jednak nie zniechęca się i umacnia relacje z dystrybutorem, widząc ogromny potencjał na trudnym rynku zbytu.

Zgodnie z danymi EUSMecentre.org, sery żółte stanowią aż 40% importowanych produktów nabiałowych, z rocznym spożyciem sera na mieszkańca w Chinach wynoszącym około 0,2 kg. W porównaniu z Europą, gdzie wynosi to około 19 kg, tendencja ta jest jednak rosnąca.

Emilia Musikowska dodaje, że obecnie w Chinach kładzie się nacisk na wzrost spożycia nabiału i promocję produktów nabiałowych, a zachodni styl żywienia jest teraz w trendzie, co skutkuje ogromnym postępem.

cierpliwa i wytrwała praca nad eksportem może przynieść sukces na trudnym, ale obiecującym rynku

Wprowadzenie serów Serenada i Skarby Serowara na chiński rynek pokazuje, że cierpliwa i wytrwała praca nad eksportem może przynieść sukces na trudnym, ale obiecującym rynku. To również znak, że polskie przedsiębiorstwa mleczarskie mają coś wyjątkowego do zaoferowania na światowej scenie.

Źródłospomlek.pl

Udostępnij ten artykuł

spot_imgspot_img

Najczęściej czytane

Więcej podobnych

Szwajcaria wprowadza kontrowersyjne etykiety dobrostanu zwierząt – nowe wyzwanie dla eksporterów żywności

Od 2026 roku w Szwajcarii obowiązywać będą nowe przepisy,...

Mlekovita z prestiżowym Złotym Laurem ReThink Packaging 2025

Grupa Mlekovita została uhonorowana Złotym Laurem w Konkursie ReThink...

Ceny mleka i produktów mleczarskich w UE i na świecie – najnowsze dane z czerwca 2025

Świeże dane z europejskiego i światowego rynku mleczarskiego pokazują...

Węgry zakazują importu mięsa z Polski

Od piątku na Węgrzech obowiązuje zakaz importu bydła, trzody...